Fortrydelsesret

Fortrydelsesret, Fjordbutikken

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler i en dansk webshop, MEN vi har i Fjordbutikken valgt at øge din fortrydelsesret til 30 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende os en e-mail til info@fjordbutikken.dk. I din meddelelse skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde et køb af denne type af varer blot ved at nægte modtagelse af varen. 

UDVIDET FORTRYDELSESRET for julehandel: Hvert år udvider vi vores normale fortrydelesret fra 30 dage op til 100 dage. Køber du julegave i perioden fra den 22. oktober frem til 22. december, så gælder den udvidede fortrydelsesret helt frem til 31. januar. De tidligste kunder har således 100 dages fortrydelsesret.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os samtidig, så har du mulighed for at sende én eller flere varer retur. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Du skal sende din vare(r) retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med returforsendelsen. Du bærer også risikoen for varen, indtil den er leveret til os, derfor dette råd. Ved returnering så skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket, så de ikke tager skade under transporten og gem for en sikkerheds skyld kvitteringen fra GLS eller Postnord som dokumentation for, at pakken er blevet afsendt og du kan spore den, hvis den skulle bortkomme. 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper eller forhold gør, at varerne ikke kan godtgøres / krediteres altså undtaget fra fortrydelsesretten:

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

Såfremt du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller af hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, det gælder f.eks. creme, sæbe og shampoo så har varen ingen handelsmæssig værdi og kun fragtomkostningerne vil blive refunderet. 

Varens stand: Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, f.eks. en æske til et produkt som anses for en væsentlig del af varen eller den ikke er intakt, det være sig bulet eller krøllet, kan der være tale om en værdiforringelse af varen. I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, så får du det beløb, som vi har modtaget retur incl. fragten, (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), men ikke returfragten som du selv skal afholde. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, så fratrækkes dette købsbeløbet.

Vi kan tilbageholde dit købsbeløb indtil vi have modtaget dine varer, så vi kan se om der er ske en værdiforringelse. Vi refunderer efter modtagelsen af returpakken din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal du benytte følgende returadresse:

Fjordbutikken, Ved Skoven 14L, 8541 Skødstrup.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling (pakkeshop) eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Sammen med varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemer. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis du har en reklamation, skal du benytte følgende returadresse:

Fjordbutikken, Ved Skoven 14L, 8541 Skødstrup.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling (pakkeshop) eller pakker sendt pr. efterkrav.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvor fortrydelsesretten gøres gældende).

Fjordbutikken

Ved Skoven 14L

8541  Skødstrup

E-mail: info@fjordbutikken.dk

--

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer.

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

Oplys gerne returårsag (valgfrit): _____________________________________________________

Varerne er bestilt den: ____________________  og modtaget den: ____________________

Forbrugerens (dit) navn): __________________________________

Forbrugerens (din) adresse: ________________________________

Såfremt denne formular printes og vedlægges skal den underskrives med...

Dato: _______________ Underskrift: _________________________

(Underskrift er kun nødvendig, såfremt fortrydelsesformularen fremsendes på papir).

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du i første omgang kontakte Poul Smidt, Fjordbutikken, info@fjordbutikken.dk eller telefon 3023 9600. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldbodgade 2

8800 Viborg

www.naeveneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr