Handelsbetingelser

Fjordbutikkens handelsbetingelser:

Generelle oplysninger

Navn: Fjordbutikken.dk

Adresse: Ved Skoven 14L, 8541 Skødstrup

Kontakt: E-mail: info@fjordbutikken.dk  -  Telefon: 3023 9600

Fjordbutikken er hos SKAT registreret som Smidt & Partners v. Poul Smidt med SE/CVR Nr. 16 19 98 85

 

Betaling

I Fjordbutikken kan du betale med:

- Dankort, Visa Dankort og de fleste internationale betalingskort. Ved betaling med internationale betalingskort reserveres købsbeløbet på din konto, indtil betaling sker.

- MobilePay. Købsbeløbet reserveres på din konto, indtil betaling sker. 

- EAN-faktura (offentlige institutioner).

Vi tager ikke kortgebyrer. Vi hæver først det beløb, som du har købt for, når vi afsender din bestilling. Vi kan ikke hæve et større beløb end det, som din ordre lyder på, men vi kan reducere beløbet, f.eks. hvis du kontakter os og fortæller, at du fortryder en eller flere varer inden vi har afsendt din bestilling.  

Børn og unge

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os og på internettet generelt. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge. 

 

Levering / leveringstid

Såfremt alle dine ønskede varer er på lager, så vil vi på hverdage plukke, pakke og sende din ordre inden for 24 timer. I praksis vil pakken typisk være fremme 1-3 dage efter, at du har afsluttet din bestilling. Såfremt GLS eller Postnord ikke lykkedes med at leve op til deres forsendelsesmål, så kan der gå endnu en dag inden pakken når frem. Vi kan i enkelte tilfælde også trække forsendelsen 1-2 dage, hvis en vare er udsolgt, men er på vej på lager, så i stedet for at sende én pakke i dag og én pakke i morgen, så venter vi og sender hele indholdet samlet i morgen. 

Vi tilbyder forskellige former for fragt, som du kan vælge imellem. 

1. Danmark, GLS Pakkeshop (levering i pakkeshop), Kr. 39,-. Køber du for mere end kr. 499,- så er fragten GRATIS.

2. Danmark, GLS Private Delivery (levering til privat adresse), Kr. 72,-

3. Danmark, GLS Erhverv (Læs venligst note herunder), Kr. 44,-

-NOTE til GLS-Erhverv: Du kan få sendt din pakke til en erhvervsadresse, men det kræver at virksomheden opfylder de krav og kriterier, som GLS har opstillet.

-Erhverv: En erhvervsadresse er i følge GLS en adresse, hvor der teknisk set sker fuldtidsarbejde og der kan kvitteres for modtagelse af forsendelser, når GLS fragtbilen kommer forbi.

-Ikke erhverv: GLS angiver følgende tre eksempler på ikke godkendte erhvervsadresser: 1. Kontor i villa, 2. Håndværksmester med værksted ved villa og 3. Landbrug. Såfremt du har sat kryds i erhvervsadresse, men ovenstående krav ikke er opfyldt, så ændrer vi leveringsstedet til nærmeste GLS pakkeshop. 

4. Bud eller fragtmand. I nogle tilfælde benytter vi os af et bud, som kan levere direkte på din hjemmeadresse. Vi bruger bud, hvis vores chauffør ikke skal køre en alt for stor omvej i forhold til de ellers planlagte ærinder. Levering med bud er selvfølgelig UDEN merpris for dig. 

Stor eller tung pakke: Fragtprisen er den sammen, uanset om du bestiller en lille pakke eller varer, som er meget store eller tunge. Der er restriktioner på vægt, så overskrider din bestilling vægtgrænsen, så deler vi dine varer i to eller flere forsendelser, men du betaler kun for den første pakke, vi betaler for pakke 2, 3 o.s.v. 

Sporbarhed: Vi sender kun pakker, for de kan spores i tilfælde af uforudsigelige hændelser, det kan breve og maxi-breve ikke.

Beskeder i forbindelse med levering: Først modtager du en e-mail, som bekræftelse på, at din ordre er registreret, derefter en e-mail når pakken er afsendt fra os, dernæst vil du når pakken er fremme ved GLS pakkeshoppen modtage en SMS fra GLS, hvor de oplyser, at din pakke er klar til afhentning, sammen med adressen på den pakkeshop, som du har valgt ved bestillingen. Du har nu op til ca. 8 dage, hvor pakken ligger klar til afhentning, derefter vil den blive returneret til Fjordbutikken.

Hvis du ikke afhenter din pakke i din pakkeshop, så opfatter vi det som en fortrydelse af dit køb. Pakken vil efter godt en uge tid i pakkeshoppen automatisk blive returneret til os, og vi skal betale fragtfirmaet for returfragten. I forbindelse med en fortrydelse af et køb, så skal modtageren, det vil sige dig, betale for returfragt, mens vi krediterer prisen for fragten frem til din pakkeshop.  

Gaver / gaveindpakning: Bestiller du varer som skal bruges til gave, så laver vi gerne en pakke, med dekorativt papir og bånd og det er gratis. Du skal blot skrive i kommentarfeltet (ved tjek ud) at din ordre er til en gave og så pakker vi den gerne ind.  

Ingen gebyrer: Der er ingen gebyr, når du handler hos os. Beløbene dækker porto, administration, emballage og ekspedition.

 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler i en dansk webshop, MEN vi har i Fjordbutikken valgt at øge din fortrydelsesret til 30 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende os en e-mail til info@fjordbutikken.dk. I din meddelelse skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde et køb af denne type af varer blot ved at nægte modtagelse af varen. 

UDVIDET FORTRYDELSESRET for julehandel: Hvert år udvider vi vores normale fortrydelsesret fra 30 dage op til 100 dage. Køber du julegave i perioden fra den 22. oktober frem til 22. december, så gælder den udvidede fortrydelsesret helt frem til 31. januar. De tidligste kunder har således 100 dages fortrydelsesret.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os samtidig, så har du mulighed for at sende én eller flere varer retur. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Du skal sende din vare(r) retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med returforsendelsen. Du bærer også risikoen for varen, indtil den er leveret til os, derfor dette råd. Ved returnering så skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket, så de ikke tager skade under transporten og gem for en sikkerheds skyld kvitteringen fra GLS eller Postnord som dokumentation for, at pakken er blevet afsendt og du kan spore den, hvis den skulle bortkomme. 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper eller forhold gør, at varerne ikke kan godtgøres / krediteres altså undtaget fra fortrydelsesretten:

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

Såfremt du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller af hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, det gælder f.eks. creme, sæbe og shampoo så har varen ingen handelsmæssig værdi og kun fragtomkostningerne vil blive refunderet. 

Varens stand: Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, f.eks. en æske til et produkt som anses for en væsentlig del af varen eller den ikke er intakt, det være sig bulet eller krøllet, kan der være tale om en værdiforringelse af varen. I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, så får du det beløb, som vi har modtaget retur incl. fragten, (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), men ikke returfragten som du selv skal afholde. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, så fratrækkes dette købsbeløbet.

Vi kan tilbageholde dit købsbeløb indtil vi have modtaget dine varer, så vi kan se om der er ske en værdiforringelse. Vi refunderer efter modtagelsen af returpakken din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal du benytte følgende returadresse:

Fjordbutikken, Ved Skoven 14L, 8541 Skødstrup.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Sammen med varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemer. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis du har en reklamation, skal du benytte følgende returadresse:

Fjordbutikken, Ved Skoven 14L, 8541 Skødstrup.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling (pakkeshop) eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvor fortrydelsesretten gøres gældende).

Fjordbutikken.dk

Ved Skoven 14L

8541  Skødstrup

E-mail: info@fjordbutikken.dk

--

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer.

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

Oplys gerne returårsag (valgfrit): _____________________________________________________

Varerne er bestilt den: ____________________  og modtaget den: ____________________

Forbrugerens (dit) navn): __________________________________

Forbrugerens (din) adresse: ________________________________

Såfremt denne formular printes og vedlægges skal den underskrives med...

Dato: _______________ Underskrift: _________________________

(Underskrift er kun nødvendig, såfremt fortrydelsesformularen fremsendes på papir).

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du i første omgang kontakte Poul Smidt, Fjordbutikken, info@fjordbutikken.dk eller telefon 3023 9600. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldbodgade 2

8800 Viborg

www.naeveneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Sikkerhed

Fjordbutikken er et sikkert sted at handle. Skulle dit kort blive misbrugt, så er du sikret fordi Fjordbutikken bruger SSL (Secure Socket Layer) og det betyder, at der ikke er en selvrisiko forbundet med misbrug. Bliver din betalingskort misbrugt i en fysisk butik, så har du en selvrisiko på kr. 1200,-, du er således bedre beskyttet i en webshop. En anden del af din sikkerhed ligger i, at alt data fra dit betalingskort er krypteret (SSL) og IKKE tilgængelig for os - kun NETS kan læse dine data. I praksis betyder det, at vi ikke hæve mere end det beløb, som du, via NETS, har givet os lov til.

SCA, To-faktor godkendelse: I 2021 er der kommet nye EU-krav, som giver dig som kunde en større sikkerhed i forbindelse med betaling ved køb på nettet. Det betyder, at du skal anvende NemID, kode eller en anden to-faktor godkendelse, derfor kan du lidt afhængig af din kortudbyder, blive bedt om denne godkendelse, når du vil gennemføre din betaling. Fjordbutikken følger naturligvis de nyeste EU-sikkerhedskrav kaldet Strong Customer Authentication (SCA) eller som vi kalder det på dansk to-faktor godkendelse, som du også kender det fra Mit-ID.

Abonnement: Fjordbutikken har ikke nogen form for abonnementsordninger eller andet som binder dig til os. Du kan ikke bede om et abonnement og vi kan ikke tilføje et abonnement. 

E-mærket: Fjordbutikken er certificeret af e-mærket. Det betyder, at vores webshop er blevet gennemgået på kryds og tværs af e-mærkets jurister, det betyder også, at juristerne løbende holder øje med os og andre e-mærket webshop for at sikre, at vi fortsætter med at overholde en forpligtigelser og krav, som er opstillet for at få og beholde e-mærket.

 

Persondatapolitik

Læs mere om persondatapolitik, GPDR politik her.

Vi samarbejder med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med data behandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

 

Copyright

Alt indhold på denne hjemmeside, tekster, grafik, logo, ikoner og foto tilhører Fjordbutikken (juridisk, Smidt & Partners) eller vores leverandører. Alt misbrug og kopiering uden skriftlig tilladelse er ikke tilladt. Anvendes materiale uden vores accept opkræves der Kr. 2.000,- plus moms per foto og kr. 500,- per kopieret tekstafsnit. 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15.06.2021 i forbindelse med e-mærkets gennemgang forud for certificering af Fjordbutikken.

Fjordbutikken ER efter denne opdatering blevet certificeret som e-mærket webshop.